Úvod
Příspěvky
VEDENÍ DOSPĚLÝCH
21. 6. 2013
„INTERAKTIVNÍ VEDENÍ DOSPĚLÝCH
JAKO PROCES TRVALÉ ZMĚNY“
Existuje dnes nesčetné množství knih o vyučování a výchově děti a mládeže ve školách, v rodině, ve společnosti. Mnohem méně se zabýváme vyučováním dospělých. Předpokládá se, že dospělí lidé, lidé středního věku jsou zde, aby již jen zúročili naučené v mládí a využili v praxi. Udělali místo mladším. Předpokládá se, že dospělí již nebudou ochotni se dále vzdělávat z důvodu zaneprázdnění, krátkosti aktivního života, neochoty změny, pocitu zbytečnosti růstu v dospělém, nebo stárnoucím věku. Je povzbudivé, že přesvědčení o nutnosti a kladech vzdělávání dospělých se po demokratických změnách ve společnosti radikálně mění. Důkazem je vznik nové disciplíny, jen nedávno, jakou je andragogika. Druhým fenoménem je nárůst dospělých, kteří si doplňují své vzdělání formou kurzů, seminářů, nebo studiem na středních a vysokých školách. Patřím mezi ty osoby, které většinu svého aktivního života prožili nad otevřenou knihou.. ..